PO účtuje - Účetnictví příspěvkových organizací

Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

Dotazy

Hledanému výrazu softw odpovídá celkem 135 dotazů:

  • Zpracování pokladny
    25. 04. 2024

    Dobrý den, nastoupila jsem nově do po. Dostala jsem ke kontrole pokladnu a chtěla jsem se zeptat, jak je to s jejím zpracováním. Jestli jsou v po nějaká specifická pravidla. V minulosti jsem pokladnu dělala způsobem, že každý jednotlivý doklad ať příjmový či výdajový, měl své číslo. Paní zde tiskne košilky, kde vidím jako dodavatele a vyplaceno komu prvního z účtenky (třeba zámečnictví Novák), ale pod ním jsou schovány i třeba další 3 účty (nákup občerstvení, květiny), což mě trochu mate. Každý doklad je i z jiného dne. Zaúčtováno je vše správně, ale když si vyjedu, co jsme u konkrétního dodavatele nakoupili, nevidím tam jen ten klíč ze zámečnictví, ale i to občerstvení. Jak je to prosím se souhrnnými doklady a zda je lepší možnost nepsat na souhrnný doklad žádného dodavatele, nebo jen jméno zaměstnance, který třeba donesl 4 účtenky k proplacení. Nevím však, jak v případě, že se staneme plátci dph, uvádět duzp ze 4 účtenek, když kolonka je jen jedna. Pokladnu budu nadále přebírat hotovou, tak se chceme s paní shodnout na správném postupu. Předem děkuji za odpověď.

    Pravidla v této oblasti nejsou legislativou jednoznačně dána, možnost využití souhrnných dokladů, které budou pokrývat více konkrétních výdajů realizovaných určitým zaměstnancem existuje, nicméně přesně jak uvádíte, toto souhrnné účtování v některých případech omezuje to, s jakými informacemi budete dále pracovat (a co si z účetnictví budete moci "vytáhnout" za informace). Takže třeba jste narazila na to, že Vám software neumožní uvést, od koho se nakupovalo (někdo tam má v těchto případech třeba jen informaci o jménu zaměstnance, kterému se výdaje proplácely), jiné software si zase přenáší texty s popisem zboží třeba z prvního řáku dokladu a potom je problém z účetního programu zjistit, co se vlastně nakupovalo (a zase si to musí dohledávat v "papírových dokladech").

    No a pokud budete plátci DPH, budete potřebovat kvůli evidenční povinnosti dostat do Vašeho systému jednotlivá DIČ, od kterých jste nakupovali a kde si uplatňujete odpočet. Takže třeba to bude jasný legislativní limit, že nebude možné doklady spojovat tak, jak to děláte dosud. 

    Takže skutečně spíše proberte a rozhodněte se pro postup, který Vám bude více vyhovovat - přitom si myslím, že třeba plátcovství DPH by Vás mělo donutit k tomu, abyste doklady spíše neslučovaly a když zaměstnanec přinese např. 4 paragony od různých dodavatelů, že třeba také pořídíte 4 pokladní doklady ....

  • technické zhodnocení softwaru
    16. 01. 2024

    Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. Jsme škola, zřízená městem. Pořídili jsme vyšší verzi Gordicu SQL. Podle distributorů programu nemá limitované období, je tedy na více let a jedná se tedy o technické zhodnocení. Částka je cca 15tis po slevách. Zařazujeme od 7tis. Zařadím jako nový majetek, s novým inventárním číslem, nebo si na původní kartu pouze poznamenám, že bylo TZ? Děkuji

    Za mne druhá varianta - je to TZ do 60 tis. Kč - tedy jen poznačím na původní kartu a těch 15 tis. kč zaúčtujete jako náklad (dával bych na 518, někdo dá na 549).

  • Multimediální učebna-Iro
    12. 12. 2023

    Dobrý den, dostali jsme dotaci Irop na rekonstrukci učeben. Součástí rekonstrukce multimediální učebny je Datová infrastruktura učebny(tzn.přepínací lišty,datové zásuvky,patch panely,napájecí lišty) atd.ve výši 66550 Kč, testovací hlasovací modul72600Kč,E-lerningový portál 54 450 Kč, Instalace HW+SW 54450 Kč, Interaktivní SW - 24 079 Kč ,SWClasrom management, software učitelská licence - 25 000Kč+ žákovská licence-11712 kč, instalace SW-7865 Kč, instalace HW- 10 890 Kč ,chatovací modul a blíže neurčená trojsvazková kabeláž pro stěnové vedení za 6500 Kč. Chtěla bych požádat o radu kam zařadit v majetku a jestli byste mi poradil jak zaúčtovat datovou infrastrukturu, a zbývající položky. A zda mohu vytvořit do inventárních knih např. soubor- testovací modul+E-learningový portál+Chatovací modul, nebo vypisovat po jednotlivých položkách Mockrát děkuji

    Podle mne musíme jako první krok vyřešit, zda Vámi zmiňovaný software je samostatný, nebo je to spíše technologický software, který oživuje určité zařízení, které bez něj nemůže plnit svoi funkci. Když to k něčimu přirovnám - pokud budete mít nějaký výukový program, který máte na počítači, tak takový software neoživuje počítač. Je tedy samostatnou položkou. Ale software v mobilu je součástí ocenění mobilu, protože bez tohoto software by mobil nemohl plnit svou funkci.

    Za mne odhaduji, že:

    SWClasroom management - aplikační software samostatný - přiznám se, že netuším, zda ty licence učitelské a žákovské mít odděleně, nebo sečíst (nevím, jak to funguje - skoro typuji, že klidně sečíst, ale asi se obhájí oba přístupy)

    Interaktivní SW - odhaduji, že je to to samé - tedy také samostatný a pokud má své samostatné funkce oddělené od SW Clasroom, tak samostatně

    K tomu rozpočtete instalaci - takže odaduji, že dost možná skončíme v DDNM (018).

    Testovací modul a E-learningový portál - pokud správně chápu - toto jsou dva samostatné software. Netuším, zda nejsou natolik prpojené, že by spíše měly být dohromady (to záleží na tom, zda mají nějaké společné funkce ...). K nim byse měla přičíst instalace, která se jich týká - tedy tady to vypadá na 013 (software - minimálně u hlasovacího modulu).

    Tak snad jen shrnu k software - pokud jsou to moduly jednoho programu, mají vzájemná propojení... - tak klidně volte řešení, že je to 1 položka software (a na kartu majetkz napište, z jakých modulů se skládá).

    Datová infrastruktura a trojsvazková kabeláž - jak to popisujete, tak to skoro vypadá na TZ budovy.

    Chatovací modul - omlouvám se - to nevím, co je (jestli software - tak viz výše).

  • Dotykový panel
    05. 12. 2023

    Dobrý den, škola chce pořídit školní informační dotykový panel. Náklady na pořízení jsou za hardware 130 tis. Kč a cena za software na 4 roky 39 tis. Kč. Jak zaúčtovat? Děkuji

    Můj odhad je, že ten software je určen k tomu, aby dotykový panel "oživil" - bez něj zařízení nebude funkční. Pokud tomu tak je, jedná se o technologický software, který je součástí ocenění hmotného majetku - tedy potom by to celé bylo zaúčtováno na účet 042 a zažazeno jako jedna věc na účet 022.

  • TZ
    01. 12. 2023

    Firma provedla TZ software, verze SQL a na faktuře je mimo zhodnocení programu i částka za služby komplexní podpory. Patří toto do ceny software?Děkuji

    Odhaduji, že ta komplexní podpora je nějaký "balíček" servisních služeb na další období  - to by do ceny nepatřilo. Již by se jednalo o službu na 518 (případně časově rozlišenou).

  • Nehmotný majetek
    23. 10. 2023

    Dobrý den, prosím o konzultaci: V roce 2003 jsme nakoupili do školy program pro školní administrativu „Bakalář“, který se skládal ze sedmi částí (společné prostředí, evidence, přijímací zkoušky, maturity, rozvrh, generátor, suplování). Jednotlivé části byly pořízeny v hodnotě do 6000 Kč a jsou účtovány a evidovány jako drobný dlouhodobý nehmotný majetek (účet 901). Jednotlivé části programu „Bakalář“ jsou stále vedeny na kartě majetku. V posledních letech je program fakturován na 1 rok - poskytnutí licence software Bakalář a účtujeme jako službu. Náš správce ICT mě upozorňuje na skutečnost, že by měl být program z majetku vyřazen a zlikvidován a dále už veden jako služba. Já mu tvrdím, že pokud program stále používáme, tak by měl zůstat v evidenci majetku. Abychom měli program evidovaný v majetku je jednou z podmínek, že musí být uložen na serveru školy ? V případě, že je třeba na cloudovém úložišti, tak musí být účtováno jako služba? Děkuji za odpověď

    Domnívám se, že rozhodující je, za co se nyní platí:

    VAR 1 - nyní se platí za právo program používat. Pokud byste nezaplatili, neměli byste právo používat. Představte si to tak, že když byste ve 2003 nic nezaplatili a nyní začali program používat, tak že byste platili tu samou částku, kterou nyní platíte ročne. Za těchto okolností souhlasím s tím, že původní licence by se vyřadila (protože musím nyní hradit roční platbu - stejně jako bych platil třeba každoročně nájem)

    VAR 2 - ty platy představují jen aktualizace - tedy hradím prvotní platbu a k tomu roční službu za související servis. potom bych ten sofware měl mít stále v majetku a ty platby by byly klasickou službou.

    Takže bylo by dobré vyjasnit si, v jaké variantě jste. Kde je program uložen mne pro klasifikaci nezajímá.

  • Rozšíření účetního programu SlimOffice
    19. 10. 2023

    Dobrý den, jsme PO města, nejsme plátci DPH. Od ledna 2024 pod nás spadne infocentrum města, které původně bylo pod městem. Infocentrum obchoduje se zbožím, musíme tedy nakoupit nové moduly do našeho účetního programu a také pro infocentrum, abychom pracovali ve stejném programu (dosud měli s městem GINIS). Přišla mi nyní faktura od firmy SLIM, prosím o radu, jak zaúčtovat instalace dalších modulů - ve faktuře to nazývají jako licence. Např: Progr.modul "PRODEJ" další instalace - cena za jednotku 2100 Kč, množství 1 lic a tak dále, vše do 10 tis. Kč vč. DPH Mohla bych Vám prosím poslat fakturu na e-mail?

    Díky za zaslání faktury.

    Choval bych se k tomu jako k TZ software do 60 tis. Kč s jedinou výjimkou položky "zaškolení a konzultace k modelu SKLAD" - podle vyhlášky 410/2009 Sb. nepatří do vstupní ceny investice zaškolení - tedy toto e klasickou službou (za mne 518, někdo by dával na 527). Zbytek představuje TZ nehmotného majetku  v hodnotě cca 33,5 tis. kč - tedy do limitu 60 tis. kč - za sebe bych zaúčtoval na účet 518 (není výslovně určeno, na jaký účet toto dávat) a na kartu původního software bych případně poznamenal informaci tom, že ve 2023 na něm bylo provedeno toto TZ . 

  • účet 018, neúčelový dar
    18. 10. 2023

    Pěkný den, prosím o zodpovězení dotazů : Zabýváme se kontrolou majetku a našly jste tento rozdíl : ZŠ vede k 31.12.2022 v programu majetku na účtu 018 tento nehmotný majetek : software pro školní jídelnu 29 tis, SW virtualizace 43 tis, SW zálohování 29 tis, SW monitoring (HW,SW) 36 tis, SPARKvue-školní licence 15 tis, SW desktopy 36 tis, SW desktopy 35 tis, SW desktopy Antivirus 49 tis, program na majetek 12 tis, účetní program 32 tis, modul inventarizace 7 tis, ZPS X licence na úpravu fotek a videí 25 tis, CELKEM na účtu 348 tis - (větší část majetku byla pořízena z dotace z EVROPSKÉ UNIE - Ministerstvo pro místní rozvoj ČR ve výši 243 tis). V hlavní knize stav účtu k 31.12.2022 je 205 tis . Nevím, jak rozdíl ve výši 143 tis zaúčtovat, tak abychom měly inventuru účtu k 31.12.2023 v pořádku. Stačí zápis 018/088 ? Musí být v hlavní knize zvlášť vyčleněný analytický účet na majetek, který je pořízený z dotace ? V programu majetku je toto ošetřeno. Další dotaz prosím : Škola obdržela účelově neurčený finanční dar na základě darovací smlouvy ve výši Kč 7 tis. Paní ředitelka rozhodla, že dar bude čerpán na zaplacení obědů žáků ze sociálně slabých rodin. Dar byl zaslán na účet školy, zaúčtovala jsem 241 0010 / 414 0550. V říjnu jsem převedla z provozního účtu na účet školní jídelny částku čerpanou za září cca 200,-- . Příjem stravného na účtu ŠJ budu účtovat 324 0010(stravné)/241 0011 (účtuji tak všechny příjmy za stravné). Vnitřním dokladem zaúčtuji čerpání z fondu 414 0650/648 0910 ve výši cca 200,--. Nevím, jak zaúčtovat převod z provozního účtu na účet ŠJ - ????/241 0010. Děkujeme.

    K tomu prvnímu - ještě jste doplnila, že všechny softare jsou funkční, licence delší než 1 rok (takže zachycení v majetkové evidenci je dle všeho dobře). Za těchto okolností souhlas, že rozdíl evidence a v účetnictví jen doúčtujete MD 018/Dal 078.

    Nejsem povinen mít například na zvláštní analytice majetek pořízený z dotace - plně dostačuje, pokud je to třeba vyznačeno na kartách majetku tak, aby bylo možno tento majetek nějak "vygenerovat" jeho sestavu - tím je zajištěn případný požadavek dotační smlouvy na jeho analytické členění.

    K tomu druhému - pokud ten dar bude používán na tyto účely, tak fakticky bude "zálohou" přijatou na obědy. Tedy zůstatek na 4140550 bude představovat nevyčerpanou hodnotu daru ( a faktickou zálohu). Pokud se to bude dělat tak, že předpis stravného bude očištěn o to, co bude kryto z tohoto daru, tak by se 315/602 udělalo bez tohoto daru a 414/648 by bylo "doplněním" tohoto výnosu do celkové částky. Potom by vyrovnání mezi účty bylo již jen 241/241 (respektive pokud jsou to fyzicky odělené účty tak přes peníze na cestě), Tedy již by se tam "netahala" ta 324. To by mi přišlo asi nejlepší

    Tak jak to máte nachystané Vy, tak mi skoro přijde, že si to připravujete na to, abyste zaúčtovala MD 315/Dal 602 celý předpis a 324/315 také celé (včetně těch 200 Kč), ale protože těch 200 Kč máte již ve výnosech na 648, tak byste musela ten výdaj z provozního účtu zaúčtovat jako snížení 602 proti 241 (aby součet 602 a 648 byl celkový předpis) - ale nevím, jestli to nebude haprovat časově.

    Takže pokud to shrnu - klíčem k zodpovězení Vašeho dotazu je uvědomit si, na jakou čsátku budete dělat ten předpis stravného - zda to bude včetně těch dotovaných obědů, nebo bez nich.  

  • Přenesení daňové povinnosti
    09. 10. 2023

    Dobrý den pane Nejezchleb. Naše PO prodala do sběru šrot. Škole tedy vznikl příjem 1295,-Kč. Firma po nás chce vystavit fakturu na 1295 Kč s tím, že daň odvede zákazník. Předmět plnění spadá do režimu přenesení daňové povinnosti. Sazba je 21%. Tedy je to plnění podléhající PDP režimu (ř. 25). Ale jak prosím toto správně zaúčtovat, abych to na ř. 25 dostala? Jedná se o moji první vydanou fakturu v tomto režimu, prosím o pomoc. Děkuji, s pozdravem

    Tak to se omlouvám - to je na dotaz na poskytovatele software, jak má nastaven číselník.
    Vy účtujete klasicky bez DPH - například MD 311/Dal 649 s tím, že tu 649 zakódujete tak, aby šla na ř. 25 přiznání (co program, to unikát, jak to tam dostat). No a ještě musíte kvůli kontrolnímu hlášení rozlišit kódem - u šrotu by to měla být "5" (jde to do části A.3).

    Takže jen to umím obecně popsat - ale jak konkrétně vystavit v programu, to neumím

  • platební systém SENECA pro rodiče
    20. 09. 2023

    Dobrý den, Koupili jsme software „SENECA“. Jedná se o platební a evidenční systém pro školy (pro platby žáků na akce, pracovní sešity, fotografie, kina apod.). Na toto bude založen samostatný bankovní účet, který bude s programem propojen. Rodiče zašlou peníze a my budeme příslušné částky strhávat. Chci se zeptat, jestli mohu faktury týkající se žáků hradit přímo z tohoto účtu a jestli mohu založit pro tento účet i pokladnu. Při proškolování mi paní, která to dělá říkala, že vše hradí z provozního účtu a po skončení dané akce si peníze mezi účty převádí. Připadá mi to zbytečné, když bych mohla vše hradit rovnou. A pokladní doklady na akce žáků také proplácí z hlavní (školní) pokladny a potom převádí mezi účty. Takto jí to prochází i inspekcí. Prosím o kontrolu účtování: Paní účtuje přes provozní účet a do nákladů vše na 518.. a po skončení převede peníze mezi účty a z 518.. odúčtuje. Já bych účtovala přímo z účtu „žáků“: Příjem peněz od rodičů 241AU/324.., Uhrazení faktury 324../241AU Děkuji za odpověď

    Nevidím problém v tom, aby to šlo "rovnou" - to zaúčtování přes 324 je možné.

    Pokud byste chtěli prvotně přes provozní účet a potom refundovat z tohoto speciálního účtu - to je také možné. Ale to co navrhujete mi přijde jendodušší.

  • Čerpání OP JAK
    05. 09. 2023

    Dobrý den, z dotace jsou zakoupeny dotykové obrazovky, interaktivní panely... Součástí faktury je i balíček multilicencí pro žáky i učitele v hodnotě 59.900,-. Jak správně multilicenci zaúčtovat? Děkuji za odpověď.

    Nevím přesně, co je to za multilicence - pokud je to aplikační software - potom by to bylo MD 558/Dal 321 a MD 018/Dal 088 (je to do 60 tis. Kč). 

    Raději upozorňuji, že by to mohl být i "technologický software" (tedy zajišťující funkčnost zařízení) - ten by se musel zahrnout do pořizovací ceny hadrware - ale to nepředpokládám, že tomu tak je (ale přesto raději na tuto potenciální možnost upozorňuji)

  • Analytické členění účtů
    28. 06. 2023

    Dobrý den, Mateřská škola si na začátku roku zavedla analytické účty pro přijaté zálohy, a to takto. AÚ 3240100 Přijaté zálohy na stravné od dětí a zaměstnanců, 3240200 Přijaté zálohy od cizích strávníků, 3240300 Přijaté zálohy – úplata, na kterých v průběhu roku účtovala. K 31. 12. zůstatky z AÚ 3240200 a 3240300 převedla na uvedený AÚ 3240100, který měl také zůstatek s tím, že bude od nového roku používat pouze účet 3240100. Porušila tímto účetní jednotka ČÚS č. 701, který stanovuje, že by při vytváření analytických účtů měla účetní jednotka zohlednit, resp. „nějak“ členit syntetické účty podle jednotlivých věřitelů? Ono totiž evidence jednotlivých věřitelů existuje v pomocném softwaru, ale v tom účetnictví je to teď nepřehledné, já bych analytiku zachovala, ale asi nemůžu říct, že organizace tím něco porušila nebo že to takto musí členit. Děkuji za odpověď.

    Jednala naprosto v pořádku - když byste bod 4.2. ČÚS 701 měla řešit tak, že podle každého členění, které je zde uvedeno máte mít analytiku, tak máte analytiku na 321 podle jednotlivých dodavatelů (IČ), na 028 podle jednotlivých místností ... - a tak můžeme pokračovat. Prostě je to nesmysl - určitě stačí, když z nějaké evidence jsem schopen zjistit, ve vztahu ke komu tu 324 mám.

    Hlavně ten bod 4.2. neberte moc vážně :)

  • Nákup účetního programu - GORDIC SQL
    26. 05. 2023

    Dobrý den, jsme malá PO zřízená obcí. Používáme účetní program od firmy Gordic a nyní jsme pořídili vyšší verzi Gordic SQL. Dříve vše platila obec, nyní jsme museli licenci zaplatit sami. Na faktuře je celková částka za pořízení programu 10.381,- Kč. + export-Import dat 1270,- Kč.+ Re-instalace dat 635,- Kč. + Konfigurace parametrická 635,- Kč. Sleva z minulého programu WIN 7.986,- Kč. Individuální sleva 718,- Kč. Prosím o radu jak vše správně zaúčtovat a v jaké výši zařadit program na účet 018.

    Já si nejsem jist - znamená to, že jste nakonec zaplatili 4 217 Kč? Raděi se ujišťuji, zda jsem to pochopil správně - pokud ne, tak mi prosím pošlete sken faktury na e-mail.

    a) doporučuji prvotně dohledat, jestli je to licence třba na dobu neurčitou, nebo jn licence roční. Pokud je to roční licence, tak na 018 nepatří nic a celé to účtujete jako službu na 518 - v konečné ceně

    b) pokud je to licence na déle než rok - potom to splňuje charakteristiku dlouhodobého majetku z hlediska využitelnosti věci. A teď budeme řešit cenu - za mne do vstupní ceny majetku nepatří práce týkající se převodu dat (import a reinstalace) - toto je pro mne služba nepatřící do PC. Konfigurace by do pořizovací ceny jít měla. Předpokládám, že sleva z minulého programu se váže přímo k pořízení software. Z toho by mi vycházelo, že licence je za 10 381 + 635 - 7 986 = 3 030 Kč a na služby je 1 905 Kč (oboje před individuální slevou)

    Pokud se individuální sleva váže k oběma částem, rozdělil bych i proporčně - tedy 3030/(3030 + 1905) je 61,4 % - tedy 441 Kč by byla sleva k licenci a zbytek do služeb.

    Takže ve výsledku by mi vycházela licence na 2 589 Kč a 1 628 Kč do služeb (samozřejmě za předpokladu přiřazení slev jak jsem to udělal výše). Nevím, od jaké částky máte hranici pro účtování na 018 - pokud 7 tis. kč podle vyhlášky (nesnížená hranice), tak by mi to stejně skončilo v 518 celé.

  • ONIV - licence (online přístup) na 12 měsíců
    16. 05. 2023

    Dobrý den, prosím o radu, jak účtovat nákup kompenzačních pomůcek (podpůrná opratření) z ONIV dle doporučení pedagogickopsychologické poradny. Jedná se např. o "licenci" (online přístup) na 12 měsíců - částka 2000,- Kč na určitého žáka. Vzhledem k délce licence i částce nebudu účtovat jako drobný nehmotný majetek na 518 a 901/999 do podrozvahy. Finanční prostředky z ONIV jsou určené pro rok 2023, zakoupený přístup 5/2023 - 5/2024. Pokud časově rozliším, nevyčerpám alokované prostředky na r. 2023. Prosím, jak toto řešit? Děkuji

    Já k tomu vidím jedinou možnost - napsat do směrnice, že se toto nebude časově rozlišovat a zaúčtovat to jako náklad roku 2023. Argumentem by bylo, že pokud účetní předpisy definují, že třeba software na dobu určitou na dva roky v pořizovací ceně 50 tis. Kč dáte okamžitě do nákladů při pořízení (účet 558), není důvod řešit časové rozlišení u položky, kterou uvádíte.

    Výsledek hospodaření je tímto ovlivněn mnohem méně než závaznými postupy u DDHM a DDNM. 

  • antivirové a výukové licence
    05. 01. 2023

    Dobrý den, každý rok kupujeme prodloužení licencí antivirového řešení ESET od firmy MONIT pro 450 zařízení s update 1 rok za cca 80 tis. Kč a účtujeme jako službu do provozu a proto nemáme licence v majetku na podrozvaze. Letos jsme koupili rozšíření a 3letý update licencí pro 500 zařízení za 198 tis. Kč (3letý, protože byla výhodnější cena při koupi na více let). Do e-mailu posíláme fakturu. Je tato letošní 3letá update licencí chápaná jako investice a zaúčtovat do majetku 013, nebo zaúčtovat do provozu jako službu s časovým rozlišením? Např. kdybychom od firmy nechali na faktuře rozepsat na 500 ks, místo 1 ks. Jednotková cena by potom byla cca 396 Kč/ks. Potom loni jsme koupili 400 ks výukových licencí na 3 roky za částku cca 1 504 Kč/ks. Licence máme v majetku na podrozvaze pod 400 ks inventárních čísel a čerpali jsme z provozu, celkem cca 600 tis. Kč. Čerpali jsme z provozu, ale finance nemáme od zřizovatele, ale z projektu. Letos chceme dokoupit prodloužení těchto výukových licencí o další 3 roky, opět z financí projektu. Můžeme dokoupení prodloužení chápat jako provozní náklady letošního roku, bez navýšení na inventárních kartách 400 ks licencí, nebo s navýšením na kartách licencí ? Děkuji

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

← Novější dotazy

Hledání v dotazech

Tipy pro práci s dotazy

Návrh a tvorba webu