Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, chtěla bych Vás moc poprosit o radu jak účtovat nové logo školy (na faktuře je uvedeno: logo+mini - logomanuál v hodnotě 18 500,-- dle naše správce IT se jedná o grafické práce) + materiál (možná výroba nevím co bude na faktuře) s novým logem školy (propisky, bločky, vizitek) v celkové ceně cca 30 000,--. Nevím jestli 018 - logo nebo 518 - práce a 501 - materiál (musí jít přes sklad ?) nebo 513. Budou tyto náklady daňově uznatelné nebo v daňovém přiznání znání vyjmout - vše bude placené z provozních prostředků zřizovatele. (jsme ZŠ, příspěvková organizace, zřizovatel obec)}
Grafické práce na novém logu odpovídají vzniku nehmotného majetku (výsledek duševní činnosti, doba využitelnosti delší než rok - tedy naplním charakteristiku, která je u účtu 014). Tím, že je to do 60 tis. Kč - zaúčtoval bych na 018 a jednorázový náklad na účet 558.
Výroba materiálu s nový logem (propisky, bločky ...) - za mne klidně 501. Je to materiál, který asi budete využívat k další činnosti školy. Obecně za mne to bude daňově uznatelné, nicméně pokud je to k činnosti, která je financována dotacemi či příspěvky zřizovatele, tak to skončí stejně jako nedaňový náklad (dotace vyjímáme ze zdanění u neziskovek zdaňujících v úzkém základu daně - což jste Vy - ř. 101) a zároveň máme vyjmout ze zdanění náklady daných činností (respektive to, co jsme těmito dotacemi financovali).
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na účtování při slučování škol. Jak uzavřu účetnictví školy, která k 31.12. končí? Vše musím přeúčtovat na nějaký 3xx účet a ten pak použiji i v nové organizaci?
Předem děkuji za radu jak účetnictví ukončit a jakým konkrétním účtem převést stavy do jiné organizace.}
Mohl bych Vás poprosit - v dokumentech najdete materiál ze 4. 1. 2021 - Sloučení PO.
Snažím se proces sloučení popsat jak z pohledu práva, daní, tak i účetnictví. Zkuste se na to podívat - budete to mít v souvislostech (není to dlouhé čtení).
Princip by podle mne měl být následující:
- škola, která bude končit svou existenci ještě sestaví k 31. 12. plnohodnotnou závěrku.Tedy účetnictví ukončí klasicky s konečnými stavy rozvahových a výsledkových účtů. V dalším roce již nic neúčtuje.
- škola, která pokračuje - v novém roce si zaúčtovává na základě předávacích podkladů zůstatky - může k tomu použít např. účet 395 apod. (v dokumentu popisuji některé diskutabilní záležitosti a upozorńuji na nepřesně napsaný ČÚS).
Dobrý den,
jsme příspěvková organizace. Zakoupili jsme časově neomezenou licenci na využívání cloudového úložiště pro manuál, který bude zde přístupný pro naše zaměstnance a vybrané spolupracující firmy za 14.000,- Kč.
Prosím vás, mám účtovat jako licenci - tj . drobný dlouhodobý nehmotný majetek nebo službu?
Děkuji, přeji pěkný den.}
Za mne je to právo něco využit na dobu delší než 1 rok - tedy naplním charakteristku nehotného majetku. Účtoval bych na 018 a jednorázový náklad na účet 558.
Dobrý den,
mám dotaz, máme fakturu na realizace zakázky na částku 101 736,80 ale jedná se o 3 zahradní prvky (odpočinková šíť 33 751,- Palisáda 3m 31 936,- a Palisáda 3,5m 36 049,80 - musíme to brát jako investici, nebo můžeme zařadit pouze na 028? Jedna kontrola nám řekla, jakmile je to zabetonované tak je to stavba, s tím moc nesouhlasím, tedy se raději chci poradit.}
Toto je soustavný problém - MF se k tomuto nikdy nevyjádřilo. Za mne si myslím, že to věcně charakteristiku stavby spíše splňuje, nicméně našel jsem i arumentaci MMR k turistickému mobiliáři (což je obdoba), ve které se snaží dovozovat, že samostatně stoící prvk tohoto charakteru stavbou nejsou.
odkaz najdete zde:
https://mmr.gov.cz/cs/ministerstvo/stavebni-pravo/stanoviska-a-metodiky/uzemni-rozhodovani-a-stavebni-rad/turisticky-mobiliar
Konkrétně se jedná o bod 3.1. a jeho závěr.
Já jsem z toho odůvodnění trochu rozpačitý, nicméně říká to MMR. Takže pokud chcete názor kontroly rozporovat, zkuste se opřít o toto stanovisko. nic lepšího Vám nabídnout neumím. Je jasné, že tato oblast je prostě sporná.
Dobrý den, naše škola vybavila školní jídelnu zařízením ve fakturované částce 698 tis., další faktura byla do druhé jídelny v částce 190 tis. od stejného dodavatele v rozdílném časovém úseku vystavení, nejsme plátci DPH. Co pro školu z těchto vysokých částek vyplývá za povinnosti - uveřejnění v registru smluv, zakázka atd.? Jsme PO obce která nevykonává rozšířenou působnost. Děkuji za info}
Z hlediska Zákona o veřejných zakázkách se jedná o zakázky malého rozsahu - tedy jste pouze povinni jednat transparentně, nediskriminačně.... V řadě případů nějaké podmínky pokud se týká těchto zakázek malého rozsahu definuje zřizovatel (například povinnost poptat alespoň tři dodavatele u zakázek nad ...), případně to můžete mít ve svém předpisu. K vlastnímu zadávání těchto zakázek Zákon již nic dalšího nepožaduje.
Pouze §219 definuje povinnost "informovat" a to prostřednictvím profilu zadavatele v případě, že zakázka je nad 500 tis. kč bez DPH. Zde je konkrétně uvedeno:
§ 219
(1) Veřejný zadavatel uveřejní na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 30 dnů od jejich uzavření nebo od konce každého čtvrtletí v případě veřejných zakázek zadávaných na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému. To neplatí pro
a) smlouvu, jejíž cena nepřesáhne 500000 Kč bez daně z přidané hodnoty,
b) smlouvu, u které veřejný zadavatel postupoval v souladu s § 29 odst. 1 písm. a) až c) nebo l) bod 2, § 30 písm. l) až n),
c) pro zadavatele, který je zpravodajskou službou podle jiného právního předpisu, nebo
d) smlouvu uveřejněnou v registru smluv.
(2) Na rámcovou dohodu se odstavec 1 použije obdobně.
(3) Veřejný zadavatel uveřejní nejpozději do 3 měsíců od splnění smlouvy na profilu zadavatele výši skutečně uhrazené ceny za plnění smlouvy, na kterou se vztahuje povinnost uveřejnění podle odstavce 1. U smlouvy, jejíž doba plnění přesahuje 1 rok, uveřejní veřejný zadavatel nejpozději do 31. března následujícího kalendářního roku cenu za plnění smlouvy v předchozím kalendářním roce.
Dobrý den, jsme PO zřízena obcí. Mám dotaz na rekonstrukci chemické učebny, která je financována z fondu investic / schváleno zřizovatelem/.
Faktura za 549194 ,- Kč je za nábytek - stoly, multimediální katedra, elektroinstalace a připojení, revize, vodoinstalace, celkové sestrojení, montáž a doprava.
Prosím o radu zda celkovou fakturu jako celek odpisovat. Já použila účtování:
faktura 042/321 zařazení do užívání (12/2024) 022/042, zaplacení faktury
321/241 a z FI při zaplacení 416/401. V lednu pak odpisy 551/082 a 401/416.
Kromě toho přišla ještě faktura za rekonstrukci elektřiny 85 000Kč a rekonstrukci podlahy 114 550 Kč ( schváleno zřizovatelem) také v učebně chemie. Beru to jako opravu z FI nikoli jako technické zhodnocení. Účtování fa 511/321, zaplacení 321/241, z FI 416/648.
Prosím o kontrolu zda je vše správně. Děkuji}
Raději ještě abych to pochopil - ta elektroinstalace a vodoinstalace - to je již přímo v těch stolech, aby to složilo jako stoly pro chemickou laboratoř - je to tak? Pokud ano - potom souhlasím s tím zachycením těchto položek jako součást movitých věcí na účet 022 (ne do stavby). Zaúčtování je potom v pořádku - berete to asi jako soubor majetku.
Rekonstrukce elektřiny a rekonstrukce podlahy. Pokud u té elektriky je to jen oprava stávajících rozvodů, neposilovala se síť, nedělaly se nové zásuvky apod. - potom oprava OK a zachycení na účet 511 je v pořádku. U podlahy - pokud jen výměna krytiny (s nějakými obdobnými vlastnostmi), tak za mne také v pořádku na 511. A čerpání fondu investic MD 416/Dal 648 je také OK.
Jsem PO - střední škola, máme i doplňkovou činnost a jsme plátci DPH.
Obdrželi jsme od zřizovatele dva investiční příspěvky: 1) zateplení střechy, 2) energeticky úsporná opatření - výměna světel. Na fakturách je uvedeno DPH ve zvýšené sazbě. Je to správně? Nejedná se o přenesenou daňovou povinnost?}
Tady je to hodně na Vašem vyhodnocení a rozhodnutí.
To, co popisujete, jsou jednoznačně stavební práce. Nyní jde o to, zda je splněna podmínka uvedená v §92a odst. 2:
(2) Režim přenesení daňové povinnosti se nepoužije, pokud ke dni uskutečnění zdanitelného plnění příjemce tohoto plnění nejedná jako osoba povinná k dani.
Pokud by se jednalo o majetek (zde stavby), který je výhradně používán k ekonomické činnosti, tak i v návaznosti na závěry KOOV z ledna 2021, byste jej měli mít v obchodním majetku a při jeho TZ (což jsou tyto dva případy) byste měli jednat jako osoba povinná k dani. Nicméně příslušné objekty školy budete s největší pravděpodobností využívat jak pro činnost ekonomickou, tak i pro aktivity, které nesou předmětem daně (výuka středoškoláků zdarma ...).
Za těchto okolností při promítnutí závěrů KOOV z 1/2021 se domnívám, že je na Vašem rozhodnutí, zda daná budova bude vložena do obchodního majetku či nikoliv. Pokud nebude do obchodního majetku vložena, nejednal bych u těchto akcí jako osoba povinná k dani - tedy režim, kdy dodavatel fakturuje s DPH by byl v pořádku. Zároveň by ale s tím bylo spojeno to, že pokud nejednám jako osoba povinná k dani, tak bych si z těchto TZ neměl uplatňovat nárok na odpočet DPH (byť by zde byla nějaká částečná souvislost se zdaňovanou činností).
Stejně tak se ale můžete rozhodnout vložit dané budovy do obchodního majetku (v té situaci částečného využití pro ekonomickou činnost) a potom byste měli jednat jako osoba povinná k dani = tyto případy by měly být v PDP režimu.
Snažím se to popsat napřílad v doplňku k manuálům k DPH č. 2 a 15 - k problematice vedení obchodního majetku - teď naposledy jsme jej aktualizovali dne 2. 12. 2024 - tak se tam můžete podívat na podrobější vysvětlení.
Takže rozhodně se k tomu nemůžete stavět tak, že budete vycházet z toho, jak to udělal dodavatel. Vy musíte v těchto případech dát aktivně najevo, zda jednáte či nejednáte jako osoba povinná k dani (dodavatel to nemá šanci poznat).
Dobrý den, máme smlouvu o bezúplatném převodu varného kotle mezi PO, schválený radou. PC 141.455,11 Kč, ZC 78.968,11 Kč a oprávky 62.487,-- Kč. Datum pořízení 18.11.2019. Se zřizovatelem jsme se dohodli, že nebudeme dále odpisovat. Zaúčtovala jsem (MD) 022 PC, oproti (D) 401 ZC a (D) 082 oprávky? Jak byste zaúčtoval, děkuji P.}
Tak tomuto vůbec nerozumím - pokud dojde k bezúplatnému převodu mezi vybranými účetními jednotkami, přejímá se ocenění a účtujete přesně tak, jak uvádíte. Takže převzetí máte zaúčtováno správně.
Nicméně tím, že majetek odepsán, tak musíte normálně účtovat o dopisech, aby se ZC postupně promítla do nákladů. Můžete třeba odepisovat o něco pomalaleji než původní PO, nebo něco takového, ale neodepisovat vůbec v tomto případě nedává ekonomickou logiku a není ani v souladu s účetními postupy. Odepisovat se začíná od měsíce následujícího po zařazení majetku.
Tedy nelze se dohodnout se zřizovatelem, že se to v tomto případě dále nebude odepisovat.
Dobrý den pane Nejezchlebe,
potřebovala bych poradit s investičním fondem naší školy. Pořád jsem nemohla pochopit, kde se berou peníze ve fondu, když při odpisech účtuji 551/082 a 401/416. Až nyní mi jedna paní lektorka na školení vysvětlila, že ty peníze do investičního fondu si vlastně musíme ukrajovat z měsíčního příspěvku na provoz od zřizovatele, to jsem bohužel nevěděla. Náš příspěvek nám jakž takž stačí na pokrytí všech potřebných nákladů. Potřebovala bych tedy poradit, co dělat, když máme vlastně investiční fond nekrytý (1,1 mil. Kč.) a chtěla bych to dát do pořádku. Jestli účtovat pomocí účtu 401 (416/401) nebo jinak? Kdybych to takhle udělala, co napíši do přílohy účetní závěrky v bodě F.F - Fond investic? Moc Vám děkuji za radu.}
Ano - tak to skutečně je. Odpis je jedním z nákladů, nicméně neznamená aktuální odtok peněz (zejména pokud byla třeba investice financována zřizovatelem) Takže ty peníze by skutečně měly zbývat, pokud máte veškeré náklady pokryty svými výnosy - jen upozorňuji, že tvorba fondu by měla být snížená o to, co rozpustíte do výnosů zápisem 403 (podle Vašich výkazů se 403 skutečně pracujete - byť to není významné). Pokud byste tvořila fond v plné výši odpisů a toto nezohlednila, tak bych zaúčtoval opravu tvorby fondů - tedy minusem 401/416 ve výši, kolik se rozpustilo v minulosti 403/672.
Pokud i po této případné korekci bude fond inveestic nekrytý, tak by se nabízelo zúčtování nekrytí fondu investic - tak jak naznačujete. Já bych k tomu měl nicméně upozornění. Ve svém dotazu uvádíte, že Vám peníze stačí sotva na provoz. Nicméně pokud půjdeme třeba do hospodaření roku 2023, tak podle výsledovky jste skončili cca 100 tis. kč plus a k tomu jste měli odpisy cca 350 tis. kč. Tedy pokud nebylo potřeba peníze vázat jinam (například do navýšení nutných zásob, navýšení 381), tak třeba tady separátně by Vám měly zbýt. Samozřejmě za rok 2022 byla ale ztráta a ještě jste si dle všeho pomáhali rozpuštěním fondu. Nicméně kumulativní HV minulých let a běžného období máte zhruba "nula" - tak nevím, přijde mi, že by to s tím nekrytím fondu investic nemuselo být tak hrozné a minimálně část fondu investic podle mne finančně krytá bude (ale opakuji - jak neznám tu konkrétní situaci - těžko se mi to odhaduje, protože Vám tam dle všeho tečou nějaké dotace (asi EU prostředky) a to by člověk musel mít detailněší informace.
Pokud bych byl na Vašem místě, tak bych k 31. 12. 2024 zkontroloval krytí fondu investic. Pro mne nejlépe propracovaná metodika k tomuto je metodika Jihomoravského kraje
https://www.jmk.cz/content/10982
Samozřejmě někdo s ní souhlasí, někdo nesouhlasí. Určitě nadete i sporné záležitosti - ale to je již o názorech.
Pokud zjistíte třeba nekrytí ve výši 300 tis. Kč - tak byste měla provést zúčtování nekrytého fondu - zápis MD 416/Dal 649 a k tomu popis do přílohy, že jste zúčtovali nekrytý fond investic do výnosů a že důvodem nekrytí byl dlouhodobý nedostatek provozních prostředků na krytí běžných nákladů (nebo napsat něco takového). Jen prosím - tím Vám vyjde zisk a ten ale určitě nedávejte do fondů - nechte jej na 432 jako nerozdělený (jinak se budete točit v kruhu).
Dobrý den,
jsme PO zřízená ÚSC. Pořádali jsme společenské setkání pro zaměstnance s kulturním programem a výherní výstavou pro zaměstnance. Realizace setkání byla uhrazena z FKSP. Do výherní výstavy pro zaměstnance jsme obdrželi na základě darovacích smluv dva věcné dary (vitamíny a čisticí prostředky) v celkové hodnotě 5.761 Kč. Prosím, jak o těchto darech účtovat?
Děkuji}
Děkuji moc za dovysvětlení - tedy jednalo se o faktickou variantu "tomboly", kdy zaměstnanci si kupovali slosovatelnou vstupenku - tedy podle mne nemusíme řešit zdanění u zaměstnanců.
Z hlediska zaúčtování jsou to věcné dary. Dle mého názoru nemaí být směřovány do FKSP, neboť §33 odst. 4 zákona č. 250/2000 Sb. hovoří jako o zdroji FKSP pouze u peněžních darů.
Tedy za těchto okolností by se jednalo o klasický dar zásoby - zaúčtování podle ČÚS 707 - tedy MD 501/Dal 649 (pokud si dané věci nebudete navádět na sklad, což není podle mne nutné, pokud jste je prokazatelně využili v rámci toho společenského setkání).
Dobrý den,
organizace má ve správě osm budov. V budově školy byly provedeny dvě nezávislá technická zhodnocení (39 tis. Kč a 35 tis. Kč), účtováno na účet 549. V budově dílen odborného výcviku bylo rovněž provedeno TZ budovy ve výši 38 tis. Kč, účtováno na účet 549. Provozní náklad v zákoně o dani z příjmu je 80 tis. Kč. Posuzuje se u každé budovy 80 tis. Kč nebo za celou organizaci?
Děkuji}
Limit pro technické zhodnocení u daně z příjmů se posuzuje za každé jednotlivé inventární číslo. Takže pokud je to na dvou oddělených budovách, tak jsou to pro daň z příjmů dva zásahy. V tomto konkrétním případě tedy nebude překročen limit pro TZ dle Zákona o dani z příjmů.
Dobrý den,
PO obdržela na základě darovací smlouvy Párty stan v hodnotě Kč 88 399,17 bez DPH 21% DPH 18 563,83. Celková cena stanu je Kč 106 963,-- a je zakoupený nový. Dar nám byl dán od subjektu Městské lesy s.r.o.. Jsme plátci DPH.
Musíme darovaný majetek ocenit RPC nebo můžeme použít cenu za kterou se stan zakoupil, když je nový.
Jak máme zaúčtovat do majetku + odpisy. Darovací smlouva je ze dne 2.12.2024
děkuji za odpověď}
Děkuji moc za upřesnění - tedy pokud shrnu, jedná se o stan nakoupený Městskými lesy s. r. o. letos v létě a daruje se nyní na začátku prosince. Tedy stan je prakticky nový. Vy ho budete používat výhradně k aktivitám pro město (předpokládám kryto příspěvkem Města) - tedy pro aktivity nezakládající nárok na odpočet DPH.
Za těchto okolností bych skutečně neřešil DPH na Vaší straně a budeme se bavit jen o ocenění. Je to nabytí od jiné než vybranné účetní jednotky - tedy máte ocenit reprodukční cenou. Pokud by ten stan nebyl nijak používán (případně úplně minimálně) a je v bezvadném stavu, tak bych za RPC prohlásil jeich pořizovací cenu, která je zmíněna ve smlouvě - tedy 106 963 Kč. Předpokládám, že takto to budete moci udělat.
Pokud by stan vykazoval nějaké opotřebení v době darování, tak bych to ocenil na nižší úrovni - třeba bych si odhadl, že RPC je na úrovni 90% z ceny, za kterou to Městké lesy koupili. Podle mne stačí Váš interní odhad, pokud by došlo na tuto variantu.
Zaúčtování je jednoduché:
- je to věcný dar - tedy MD 042/Dal 401 a zařazení MD 022/Dal 042 v té ceně, kterou si stanovíte (pravděpodobně tedy bude aplikovatelné těch 106 963 Kč)
- odpisy jsou standardním zápisem MD 551/Dal 082 a v plné výši odpisů 401/416. Tím, že je to věcný dar, tak podle současných předpisů neúčtujeme o investčním transferu.
Dobrý den v roce 2023 jsem od zřizovatele dostali příspěvek na provoz a v něm je vyčleněn neinvestiční příspěvek na energie 56 000,-- na rok, k tomu účtujeme stejnou částku z hospodářské činnosti, takže máme zaúčtováno na energie za rok 2023 112 000,-- Kč.
Měsíčně účtujeme částku příspěvku do výnosů MD384-100 / D 672-300 . Neznáme měsíční spotřebu energií. Měsíčně účtuji na dohadné účty MD 502-xxx energie a D 389-000 - jedna dvanáctina celkového příspěvku na energie.
Celkem bylo vyúčtování energií za rok 2023 82 611,-- Kč, ve směrnicích máme, že náklady na energie rozdělujeme 50% HLČ a 50% HPČ. Úspora za energie je 29 389,-- - HLČ 14 694, Kč musíme vrátit zřizovateli.
Chybně jsem zaúčtovala vratku 14 694,-- na účet 572-300. Opravila jsem to na 672-300 MD .
Mohl byste mi poradit, jak správně zaúčtovat vratku 14 694,--nevyčerpaného příspěvku na energie zřizovateli? Jestli mám povýšit náklady, nebo snížit výnosy? Děkuji.}
Musím říci, že se to v tom trochu ztrácím - pokud se ptáte na situaci, kdy vracíte příspěvek, který jste měli na 672, tak vratka musí být minus 672.
Nicméně principiálně se mi to účtování moc nelíbí. Náklady na energie byste určitě něměli účtovat dohadně do nákladů podle výše příspěvku, ale podle nějakého podkladu vycházejícího z odhadu skutečné spotřeby - tedy odvíjet to od předchozího vyúčtování dodavatele, možná záloh placených dodavateli apod. Tedy toto bude 502/Dal 389.
Příspěvek od zřizovatele s vypořádáním bych pak správně měl zaúčtovat na zálohu - tedy MD 241/Dal 374, když ho přijímám a dělat si dohadnou položku aktivní na nárok na dotaci podle odhadu spotřeby MD 388/Dal 672. No a následně podle spotřeby až uděláte vyúčtování zaúčtovat MD 348/Dal 388 a MD 374/Dal 374. No a na Dal 374 by Vám měla zbýt vratka, kterou zaúčtujete MD 374/Dal 241.
Popisuji to v dokumentu věnovanému transferům.
Dobrý den, prosím o radu: jsme příspěvková organizace, zřizovatel nám svěřil do správy majetek k našemu vlastnímu hosp.využití formou smlouvy o výpůjčce. Má být tento majetek (jedná se o budovy-účelem zřízení org. je správa byt. a nebyt. fondu včetně uzavírání náj. smluv) veden na podrozvaze na účtu 966, nebo 909?}
Odpověď je jednoduchá - účetní hodnota tohoto majetku nemá být vedena na podrozvaze. Pro zachycení účetní hodnoty vypůjčeného majetku nemáme na podrozvaze žádný účet, který by obsahově vyhovoval (a když nemáme relevantní účet, nemůžeme tento majetek vést). Pokud vezmu Vámi nabízené účty:
909 - obsahové vymezení ve Vyhlášce 410/2009:
„P.I.5. Ostatní majetek“ obsahuje majetek, který má účetní jednotka ve vlastnictví nebo jí přísluší hospodaření k tomuto majetku, který je předmětem účetnictví, ale není vykazován v rozvaze a není uveden na jiných podrozvahových účtech. Dále u zřizovatele obsahuje majetek, který zřizovatel předal příspěvkové organizaci k hospodaření podle jiného právního předpisu29), pokud tento majetek zřizovatel nevykazuje v rozvaze.
Vy nemáte ani vlastnický stav, ani Vám nepřísluší hospodaření (to je speciální režim pro nakládání s majetkem státu podle zákona č. 219/2000). Takže sem to nepatří.
966 - obsahové vymezení:
„P.VI.6. Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce“ obsahuje dlouhodobé budoucí dluhy z titulu případné nemožnosti vrácení majetku jiné osoby na základě smlouvy o výpůjčce, například z důvodu zničení nebo odcizení nebo z důvodu významného znehodnocení tohoto majetku, a to ve výši případného peněžitého plnění účetní jednotkou,
Přeložím - sem se má zaúčtovat hodnota, kterou byste museli zaplatit zřizovateli, pokud by došlo ke zničení majetku, který jste si vypůjčili a nemůžete ho tedy díky jeho zničení vrátit. S účetní hodnotou vypůjčeného majetku to nemá nic společného (měla by to být případně nějaká aktuální tržní hodnota). A samozřejmě předpokládám, že i pokud by tento majetek například shořel, tak zřizovateli nebudete nic platit - tedy toto účtování "kdyby" nedává pro tyto případy smysl
Pokud Vás někdo bude nutit účtovat na tyto účty účentí hodnoty vypůjčeného majetku, bude zde tato hodnota vedena v přímém rozporu s účetními předpisy. Je smutné, že neustále řeším, že podle kontrolorů se to na podrozvaze má vést (takže jsem tlačen do režimu, abych předpisy poorušoval)
Více k tomu na webu - dokument "PO vedení vypůjčeného majetku na podrozvaz, PO - analýza" - z 20.10.2014. Je to již více než 10 let staré, ale ve svých principech stále platné. To samé potom popisuji i v rámci dokumentu, který se zabývá Podrozvahou jako celkem.
Dobrý den,
jsme PO zřizovaná KÚ. Jak správně zaúčtovat překročení mzdového limitu finančních prostředků z fondu odměn včetně odvodů (z RF). Včetně zákonného pojištění zaměstnanců.
Děkuji za odpověď.}
Pokud správně chápu - máte vyšší náklady zaúčtované na 521, 524. Ke krytí 521 použijete fond odměn - MD 411/Dal 648 a případně odvody máte buď kryty z provozu, nebo případně z rezervního fondu - tedy MD 413 (teoreticky i 414)/Dal 648.
Víc asi k tomu nevymyslíme.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková